Leaving Managua - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Kim Haan - WaarBenJij.nu Leaving Managua - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Kim Haan - WaarBenJij.nu

Leaving Managua

Door: kimdehaan

Blijf op de hoogte en volg Kim

20 Mei 2010 | Nicaragua, Managua

Na bijna een maand mag ik wel weer eens een berichtje plaatsen. De tijd gaat gewoon zo snel hier dat ik m’n weblog een beetje vergeet.

Allereerst iedereen bedankt voor de lieve verjaardagsberichtjes/mailtjes/kaartjes enzo. Ook hier in Nicaragua heb ik een leuke dag gehad. Op m’n werk kreeg ik een mooie taart met ‘felicidades Kim’ erop, waarna m’n Nicaraguaanse collega’s allemaal mooie Spaanse liedjes voor me gingen zingen, heel schattig. ’s Avonds had ik lekker een paar flessen rum gekocht en met wat collega’s en huisgenoten in de tuin gezeten (verder heb ik geen vrienden :p). Was heel gezellig, ik was goed teut en heb me redelijk misdragen. Maar ja, dat mag als je jarig bent toch? Dus dat was weer een geslaagde verjaardag in het buitenland.

Verder is er weer heel veel gebeurd, ik moet vaker schrijven want ik begin dingen te vergeten.
Vorige week ben ik met mijn huisgenoot Claudia Schiffer (ze noemen ons hier Claudia Schiffer en Kim Basinger) een weekend naar Leon geweest. Super mooie, leuke, levendige stad. Zaterdag een beetje cultureel gedaan, museum bezocht en door de stad geslenterd. ’s Avonds wilden we vet gaan feesten maar we vielen allebei super kansloos om negen uur in slaap. De volgende dag zijn we de hele dag op het strand geweest, heerlijk. Claudia Schiffer is een lieve meid en ik kan het heel goed met haar vinden, alleen na een heel weekend krijg je wel genoeg van der. Ze blijft een Amerikaan. En nee, ik mag niet oordelen, maar ik doe het toch. Serieus, dat overdreven gedoe de hele tijd. Ze blijft me maar complimentjes geven over hoe cool ik wel niet ben. En soms begint ze me uit het niets te knuffelen. Doe toch eens even normaal, denk ik dan. Maar verder ben ik heel blij dat ze er is :). Deze week gaan we naar Matagalpa, de bergen in. Paardrijden enzo. Ja ik leid een zeer wild bestaan hier.

Ik heb eindelijk weer eens gedanst! Mijn lieve collega Maryorit wilde wel met me dansen dus we zijn een paar keer uitgeweest in een bar, Caramanchel. Hele leuke bar en cocktails voor 2 dollar, jammie. Het dansen was alleen niet zo’n succes. Mensen kunnen hier namelijk vet goed dansen! Voelde me echt een houten klaas tussen al die soepele heupen. En mensen zijn hier niet alleen soepel en hebben ritme, ze doen ook echt danspasjes. En niet van die kansloze pasjes maar echt hele vette pasjes. Dat je denk, wow hoe doe je dat?! Ik heb een poging gedaan om pasjes over te nemen maar ook dat was geen succes. Daarnaast was er ook geen airco is de bar, wat betekent dansen bij 35 graden. Rood bezweet hoofd, zeer sexy. Zoals jullie begrijpen was dit alles heel goed voor m’n zelfvertrouwen. Ben uiteindelijk maar zielig in een hoekje gaan staan waar niemand me kon zien. Maar ik heb wel veel nieuwe leuke liedjes ontdekt. Ik ben echt fan geworden van vrouwonvriendelijke reggaeton. Ik weet het, hele foute muziek en totaal niet politiek correct. Maar kan er niks aan doen, vind het gewoon heel leuk.

Verder heb ik yoga nog nieuwe kans gegeven. Salsales was niks omdat het geen salsales was maar gewoon een stomme workout, ja doei. Omdat ik hier zoveel eet, moet ik sporten dus heb ik me maar ingeschreven voor yoga. Ik heb ook meteen betaald zodat ik wel heen moet, er is geen weg meer terug. Ik ben gisteren en eergisteren om kwart over 6 ’s ochtends (!!!!) naar yoga gegaan. En ik moet zeggen, ondanks de belachelijke spierpijn, bevalt het heel goed. Dat vroege opstaan gaat eigenlijk ook wel. Het yogacenter zit in m’n straat dus ik rol m’n bed uit en ik ben er. Ik heb les van een kerel en hij is vet fanatiek en ik zweet me helemaal dood. En hij doet niet aan dat zweverige gedoe. Alleen aan het einde van elke les zingen we met z’n allen een liedje (ok, de rest zingt, ik doe niet mee aan deze onzin). Iets van, hambaaaaa hambaaaheeeeee. Beetje jammer.

Verder is Nicaragua nog steeds een heel gek land. Wisten jullie dat als een Nicaraguaan een Chinees ziet dat ie dan zegt ‘he kijk daar, een Chineesje haha!’ Als je dan vervolgens reageert met, ‘ja en?’ zeggen ze ‘ja maar kijk dan goed, een Chineesje een Chineesje!!!!’ En Amerikanen noemen ze gringos. Bijna niemand hier weet eigenlijk waarom. Maar het schijnt dus te komen van Green go! M’n collega vertelde dat men dit bedacht heeft tijdens Amerikaanse bezetting in Nicaragua omdat de Amerikanen groene uniforms hadden. Claudia Schiffer was erg verbaasd en een beetje beledigd toen ze dit hoorde hihi.

Zo dat was een kort verhaaltje maar ik zal ik veel foto’s plaatsen.

Liefs uit Nicaragua

  • 21 Mei 2010 - 06:25

    De Padres:

    Hola Kim,

    Een nieuw verslag,jippie!!!
    Het is weer een feest om
    al je belevenissen te kunnen volgen op deze manier.
    Misschien kunnen wij in juni een spoedcursus salsa
    volgen dan gaat pappa leuk naar mooie "vogeltjes"
    kijken of...mee!
    Het schiet nu echt op, nog
    even en wij kunnen ook kennismaken met Nicaragua
    en de mensen.
    Wij zijn ook zeer benieuwd naar Claudia Schiffer ( wij willen wel een tijdje Coooool gevonden worden)

    Nou Kim, veel succes met de yoga-lessen en een heel leuk cool weekend wensen wij je in de bergen!

    Liefs en kus van pappie &
    mamma
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 21 Mei 2010 - 06:39

    Pappa:

    Lieve Kim,

    Leuk verhaaltje, mooie foto's.
    Ik hoop dat je erg geniet!

    Kusjes pappie
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 21 Mei 2010 - 08:19

    Emma Roorda:

    Hallo Kim,
    Na weer een verslag van Syl en Door, zag ik ook bij jou weer een nieuw verslag. Voor je familie zijn vooral de foto's waar jij op staat natuurlijk heel leuk. Ik vind het ook leuk om de foto's van het land en de mensen te zien. Ik was je moeder tegengekomen en vertelde dat ik je verslagen had gelezen en foto's gezien. Ik voelde me wel een beetje een gluurder, maar kon het toch weer niet laten. Mijn oudste zoon, Michiel (bijna 20) wil volgend jaar misschien ook naar het buitenland voor stage, van HBO-V (verpleging). Zo kan ik al een beetje wennen aan hoe dat allemaal gaat in het buitenland. Maar wat Syl en Door en jij doen is natuurlijk een totaal andere wereld en cultuur. Voor Syl en Door natuurlijk de hele tijd, maar gelukkig heb jij ook tijd om wel wat van het land te zien. En straks samen met je vader en moeder. Ga er veel van genieten. Groeten van Emma Roorda, ook al ken je mij niet.

  • 21 Mei 2010 - 10:09

    Daphne:

    Hee lieve Kim,
    Wat leuk allemaal! En echt vet mooie foto's. Het ziet er daar allemaal veel mooier uit dan hier op mijn stage in de Alexanderpolder!
    Veel plezier nog!

  • 21 Mei 2010 - 10:11

    Daphne:

    En ojaa die foto op het strand is echt vet mooi! Wat een schoonheid! En is die met die hoed Claudia Schiffer? :P

  • 21 Mei 2010 - 19:24

    Samantha:

    Dag Kim,
    Wat een prachtige foto's! Vooral van de 'normale' dingen. Helaas nog geen van een gloed nieuw kippenhok. Neem dus maar aan dat hij er nog niet gekomen is. Leuk om je verhaal weer eens te mogen lezen hoor. Geniet nog maar even tot je volgende verhaal. xxx Samantha

  • 22 Mei 2010 - 06:46

    Kirsten:

    Jezus wat een mooie foto's heb je gemaakt! Een goede camera betaald zich zooo terug! :D En voortaan geen berichtjes meer dat je ons qua bruinheid niet kan inhalen, want jij valt helemaal niet meer op tussen al die bruine zuidamerikanen! :P

  • 22 Mei 2010 - 14:04

    Oma:

    Lieve, lieve Kim,

    Ben blij dat ik weer "even mee mag lezen".
    Wat een geweldige dingen maak je mee.
    Geniet er volop van.
    Leuk dat de yoga-oefeningen
    toch bevallen (word je net zo lenig als Anne?)

    Nog even en je kunt je ouders begroeten, ik vind dat heel fijn voor jou!

    In Akersloot alles prima, de gym is afgelopen. In september mag ik weer "aan de bak"

    Prachtige foto's Kim!!!

    Kik je goed uit, ik hoorde van mamma dat je dit weekend de bergen in gaat.

    Heel fijne dagen en tot het volgende verhaal.

    Liefs oma xxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 23 Mei 2010 - 12:26

    Estherrrrrr:

    Ha Kim,

    Wat een mooie taart! Zat daar ook rum in? Vaker schrijven helpt volgens mij niet hoor om je belevenissen te onthouden. Een druppie minder misschien....
    Gringos hoorde ik ze in Mexico ook al roepen en dat zelfs een keer tegen mij, ik van Ierse afkomst pfff. Beetje foute uitspraak van ze.
    Toch Yoga, leuk. In september start ik met Thai Chi, ben nu al met de basis oefeningen bezig. Wel lekker voor mijn houding onder andere. Ik vind dat je een paar hééel mooie foto's heb gemaakt, petje af.

    Kim, leuk weer van je te horen en jij ook bedankt voor je felicitatie.

    Hele dikke knuffel, niet té dik, ik ben natuurijk geen Amerikaan.

    kus kus Esther




  • 23 Mei 2010 - 12:39

    Sylvia:

    Heey huppie!

    Fijn dat je eindelijk weer kon dansen! Wel minder fijn met al die soepele mensen, maar misschien vinden zij dat wel andersom ;) Je taart was wel echt mooi :) En ja, de vooroordelen over amerikanen worden ook hier volledig waargemaakt. Zo enthousiast, je wordt er moe van! Wanneer kom je eigenlijk thuis? Dan ben je wel super lenig na al die yoga! Succes drmee!

    xxx

  • 24 Mei 2010 - 18:10

    Anne:

    Siss! Goed dat je de yoga ontdekt hebt, welcome to my world.. Wel meechanten hoor, chanten is als siroop voor je ziel.
    Dat verhaal over die Chineesjes, haha!
    Leuke foto's ook, fijn dat je het naar je zin hebt.
    Mis je en heel veel liefs,
    Jezus

  • 24 Mei 2010 - 18:12

    Nog Een Keer Anne:

    En, wat een leuke foto's! Vooral dat slapende omaatje..
    LFS!

  • 25 Mei 2010 - 17:50

    Anja Welp:

    Hallo Kim,

    Ik ben een collega van je moeder en ben je verslagen ook gaan lezen, op aanraden van je moedertje..haha.
    En idd de moeite waard.
    je kan heel leuk schrijven zodat je echt nieuwsgierig wordt naar je leventje daar.
    Ik moet je ff zeggen dat je wel mee moet doen met dat zingen aan het eind van de yogales.
    Ik zit zelf op poweryoga en daar zingen we ook wel eens...mantra's...heten die korte gezangen.
    het geeft je wel een vorm van saamhorigheid en het geeft je ook anbdete energie.
    Probeer het eens zou ik zo zeggen.

    Ik lees het wel van je...SUCCES.

    Groetjes Anja



  • 29 Mei 2010 - 18:32

    Buurvrouw Tiny:

    Hoi Kim op de eerste plaats sorry dat ik je verjaardag ben vergeten.
    maar wat schrijf je gezellig, en leuk die fotos. Nog even en je ouders komen er aan.Geniet maar lekker en tot mails

  • 31 Mei 2010 - 19:41

    Sake En Esther:

    hoi kim...even kort:
    heb jij onze trouwfotos nog ergens denk je?
    we zijn ze kwijt..
    heb jij ooit een cd gegeven?
    esther denkt van wel
    groetjes en kussen van sake esther en sam

  • 31 Mei 2010 - 19:49

    Kim:

    Hey sukkels

    Ik denk dat ze nog wel op de computer bij mama staan. Alleen die computer doet het niet altijd. Als ie het niet doet moet je m even opschroeven en blazen dan pakt ie de hard schijf weer (werkt serieus). Het zou best kunnen dat ik een cd heb gegeven maar ik kan het me niet herinneren. Ik weet wel bijna zeker dat ze op die computer staan. Denk ik. Zijn jullie het mooie boek ook kwijt?
    xxx

  • 31 Mei 2010 - 20:17

    Laurence:

    Hola Kim,

    Weer een prachtige verhaal zeg...en natuurlijk de fotos ook.
    Zo je ouders komen gezellig over een paar dagen wat leuk voor jezelf.
    Geniet er lekker van als ze er zijn en goed de SALSA aan je moeder leren dan kan ze het mij ook leren wanneer ze terugkomt. haha
    nou nu even genoeg gezegd.

    Groetjes en tot gauw,
    Laurence (collega madra)

  • 08 Juni 2010 - 20:12

    Irma:

    hoi kim
    weer een leuk verhaal en mooie foto s
    geniet je lekker met je pa en ma de reis allemaal goed verlopen nou laat ze maar leuk even al hetmoois zien en je pa kan vast wel even een kippehok bouwen hahaha nou doe ze de groetjes en laat ze lekker genieten daar en de volgfende keer een verslag over je pa en ma en natuurlijk weer mooie foto s doei doei de strammerkeukenprinses

  • 15 Juni 2010 - 16:47

    Sake Verpalen:

    Hoi Kim en Dick en Mam,
    Hoe vergaat het jullie daar in het verre Nicaragua? Hier in Nederland gaat het prima na de fantastische overwinning op Denemarken. Wat een prachtige 1e goal. Je zag dat de voorzet precies op het linkerkantje van die Deen werd gemikt om zo (met voorbedachte rade) op de rug van zn medespeler te belanden. Allemaal precies gepland door Oranje. Heel verstandig van je trouwens Kim om niet direct al de leiding in te nemen in de voetbalpoule. Dat zou zo enorm opvallen. Ik zou direct van frauduleuze practijken worden beschuldigd. Nu vermoedt niemand iets... Ik wil je wel bij deze adviseren om niet al te lang te wachten met je storm naar de 1e of 2e plaats...stel je voor dat Schweinsteigert vanaf nu ook weinig steekjes meer laat vallen. Achh... waarom zeg ik dit allemaal, je weet natuurlijk allang waneer je precies toe gaat slaan.
    Ook even een kleine opmerking voor mevrouw Tonneke de Haan trouwens..je hebt het aldoor erg jammer gevonden als Kim een tijdje niets poste op dit weblog...waarom zie ik dan nog niet eens 1 berichtje van "de Pot" (je weet wel.. die de ketel verwijt)? Erg jammer...
    Nee luitjes ..geintje natuurlijk. Heel heel heel veel plezier met zn drieen aldaar en de hartelijke groeten en kussen van Sam Esther en mijzelf.

  • 20 Juni 2010 - 10:46

    Wil Broersen:

    Hoi Kim, Tonneke en Dick,

    Kim, op aanraden van (wie anders) je moeder
    heb ik je verslagen gelezen. Leuk om dat te doen.
    Aangezien er wel reacties van vrienden en vage kennissen van je moeder geplaatst zijn doe ik dat bij deze voor je vader namens zijn wielermaten.
    Ik verwacht wel dat Dickybeet een reactie plaatst. Dit hadden Nico Hollenberg en ik van hem geëist. Nog veel plezier de resterende tijd.

    Groeten vanuit een winderig en regenachtig Akersloot.

  • 25 Juni 2010 - 05:31

    Shirley En John:

    Hé Kim, zat net even te kijken, maar het is even een tijdje geleden dat je geschreven had.

    Zijn je ouders al op bezoek (geweest)?

    Nou in ieder geval heel veel plezier, wij houden de boel hier wel in de gaten in Nederland!

    Groetjes, ook van maarten en Joop,

    Shirley en John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Managua

Stage in Nicaragua

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2010

Into the wild: Dick en Ton op avontuur

20 Mei 2010

Leaving Managua

24 April 2010

Managua hermosa

10 April 2010

Stage en semana Santa

21 Maart 2010

Freakshow en vulkanen
Kim

Actief sinds 08 Maart 2010
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 20288

Voorgaande reizen:

07 Maart 2010 - 08 Augustus 2010

Stage in Nicaragua

Landen bezocht: